Sú slovenské médiá naozaj slobodné?
10.5.23 / Máme na Slovensku naozaj slobodné médiá? Majú rovnaké šance všetci, ktorí chcú spravovať veci verejné, aby dostali vyvážený priestor v médiách? Čo by sa malo zmeniť, aby ľudia verili médiám viac, ako doteraz? Odpovedia poslanec NR SR Dušan Jarjabek a spisovateľ, publicista a bývalý politik Jozef Banáš.
Sloboda a vyváženosť médií
19.4.2023 / Sú slovenské médiá naozaj slobodné a vyvážené? Dostáva divák, poslucháč a čitateľ u nás naozaj objektívne informácie? Dostávajú primeraný priestor iba tí, čo sú pri moci alebo aj politickí a odborní oponenti: Odpovedia bývalý minister kultúry Daniel Krajcer a poslanec slovenského parlamentu Milan Vetrák.
Dezinformácie a úloha médií na konferencii EP
23.2.23 / Dezinformácie a konšpirácie sú staré ako ľudstvo samo, no informačné technológie a sociálne siete ich posunuli na vyššiu úroveň . Akú úlohu majú tradičné médiá vo svete sociálnych sietí plnom neoverených informácií? Ako proti dezinformáciám bojovať? Táto téma rezonovala na konferencii Európskej kancelárie na Slovensku.
Sloboda médií na slovenský spôsob
5.4.2023 /Jeden z ukazovateľov slobody spoločnosti je aj sloboda médií. Aká je na Slovensku? Sú médiá nástrojom tých, ktorí sú pri moci, na upevnenie ich postavenia? Akú úlohu zohrávajú regionálne médiá, akú tradičné médiá a akú sociálne siete? Odpovedia Ľuboš Kostelanský z Transparency International Slovensko a Jozef Bednár člen Správnej rady TA SR.
Tradičné média versus sociálne siete
28.9.22 / O tom, aké informácie a z akých zdrojov by sme mali dostávať, aká je serióznosť a dôveryhodnosť súčasných médií, budeme diskutovať s dlhoročnými mediálnymi odborníkmi bývalým rozhlasovým a televíznym moderátorom Karolom Farkašovským a mediálnym a komunikačným manažérom, expertom na politický marketing Fedorom Flašíkom.
Prečo nerobiť politiku cez sociálne siete
2022 / Sociálne siete sa stali jednou z rozhodujúcich foriem komunikácie, no súčasne ničia silu slova gramaticky a ešte viac obsahovo. Stali sa tiež významnou formou statusov politikov bez elementárneho zamyslenia sa nad ich obsahom a dosahom. Riadenie štátu prostredníctvom sociálnych sietí je však nielen nezodpovedné, ale aj nebezpečné. Zabúdame pritom na tradičné médiá, ako sú rozhlas a televízia? Aj o tom sme diskutovali s dlhoročným predsedom SOPK docentom Petrom Mihókom, ktorý na tento problém doby poukázal.
Lapení v sieti
Sociálne siete sú bezpochyby fenoménom. Otázkou ale je, aký je ich skutočný vplyv. S ich rozmachom súvisí aj to, že sa k ľuďom oveľa jednoduchšie a rýchlejšie dostanú aj nepravdivé a zavádzajúce informácie. A zdá sa, že si mnohí akosi zvykli, žiť v skratkách, útržkoch, overovať informácie sa im nechce. Čo to s nami robí? Ako sa tento fakt môže odraziť na budúcich generáciách? A je vplyv sociálnych sietí naozaj taký silný, ako si niektorí myslia, alebo ide len o mýtus? Aj o tom sme sa rozprávali s mediálnym analytikom Pavlom Múdrym, psychológom Martinom Milerom a Petrom Šebom zo spoločnosti PS: Digital.
Aká je u nás sloboda médií?
Aké informácie sa dozvedáme z médií? Sú informácie naozaj objektívne a pravdivé? Prečo štát vypol niektoré internetové médiá? Má občan právo poznať aj ich obsah a samostatne si vyhodnotiť ich dôveryhodnosť, alebo nás chráni pred dezinformáciami? Nielen o tom budú diskutovať publicista a politický komentátor Marián Leško a dlhoročný rozhlasový a TV moderátor Karol Farkašovský.
Slovensko potrebuje nový mediálny zákon
2016 / Sú regionálne televízie Popoluškou slovenského audiovizuálneho priemyslu? Aj o tom sme sa rozprávali s predsedom výboru NR pre kultúru a médiá Dušanom Jarjabkom, podpredsedom tohto výboru Jozefom Viskupičom, profesorom Andrejom Tušerom z Fakulty masmédií Paneurópskej VŠ v Bratislave a zástupkyňou RegionTVnet, docentkou na Fakulte masmédií Paneurópskej VŠ v Bratislave Evou Chudinovou.
Aká je úloha regionálnych médií v tejto dobe?
2016 / Žijeme v digitálnej dobe. S trochou zveličenia môžeme povedať, že o udalosti vieme skôr, ako sa stane. Kde v tomto svete majú miesto tradičné regionálne médiá? Akú majú úlohu? Rozprávali sme sa o tom s predsedom Rady pre vysielanie a retransmisiu Milošom Mistríkom, s Jozefom Tinkom z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM a zástupkyňou RegionTVnet, riaditeľkou TV Bratislava Máriou Urlandovou.
TV Bratislava zorganizovala workshop o marketingu v regionálnej televízií
2016 / Regionálne médiá plnia verejnoprávne funkcie a sú vysoko dôveryhodné. Ponúkajú informácie, ktoré v iných médiách nenájdete. Na tomto sa zhodli účastníci workshopu s názvom „Skrytá sila regionálnych médií na Slovensku na pôde Akadémie médií Bratislava. Aké má možnosti v marketingu?