Slovensko potrebuje nový mediálny zákon
Taký, ktorý by reflektoval súčasný stav médií, i vzrastajúci trend záujmu o regionálne vysielanie. Toto zaznelo na aktuálnej schôdzi národnej rady. Sú regionálne televízie Popoluškou slovenského audiovizuálneho priemyslu? Aj o tom sme sa rozprávali s predsedom výboru NR pre kultúru a médiá Dušanom Jarjabkom, podpredsedom tohto výboru Jozefom Viskupičom, profesorom Andrejom Tušerom z Fakulty masmédií Paneurópskej VŠ v Bratislave a zástupkyňou RegionTVnet, docentkou na Fakulte masmédií Paneurópskej VŠ v Bratislave Evou Chudinovou.
Aká je úloha regionálnych médií v tejto dobe?
Žijeme v digitálnej dobe. S trochou zveličenia môžeme povedať, že o udalosti vieme skôr, ako sa stane. Kde v tomto svete majú miesto tradičné regionálne médiá? Akú majú úlohu? Rozprávali sme sa o tom s predsedom Rady pre vysielanie a retransmisiu Milošom Mistríkom, s Jozefom Tinkom z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM a zástupkyňou RegionTVnet, riaditeľkou TV Bratislava Máriou Urlandovou.
Zorganizovali sme workshop o marketingu v regionálnej TV
Regionálne médiá plnia verejnoprávne funkcie. Ponúkajú informácie, ktoré v iných médiách nenájdete. Na tomto sa zhodli účastníci workshopu s názvom „Skrytá sila regionálnych médií na Slovensku na pôde Akadémie médií Bratislava.
Lapení v sieti
Sociálne siete sú bezpochyby fenoménom. Otázkou ale je, aký je ich skutočný vplyv. S ich rozmachom súvisí aj to, že sa k ľuďom oveľa jednoduchšie a rýchlejšie dostanú aj nepravdivé a zavádzajúce informácie. A zdá sa, že si mnohí akosi zvykli, žiť v skratkách, útržkoch, overovať informácie sa im nechce. Čo to s nami robí? Ako sa tento fakt môže odraziť na budúcich generáciách? A je vplyv sociálnych sietí naozaj taký silný, ako si niektorí myslia, alebo ide len o mýtus? Aj o tom sme sa rozprávali s mediálnym analytikom Pavlom Múdrym, psychológom Martinom Milerom a Petrom Šebom zo spoločnosti PS: Digital.