Financovanie miestnej televízie v USA

Financovanie miestnej televízie v USA

Financovanie miestnej televízie v USA 3394 2263 Maria Urlandová

Verejnoprávne mediálne stanice financujú obsah a služby, ktoré poskytujú komunitám v celej krajine, s podporou z federálnych prostriedkov CPB a s príspevkami jednotlivcov a upisovateľov. Podľa zákona sa 95 % federálnych prostriedkov, ktoré CPB dostáva, poskytuje ako granty miestnym televíznym a rozhlasovým staniciam, na program a vysielanie. CPB oceňuje záujem naučiť sa podporovať verejnoprávne médiá a vyzýva, aby ľudia prispievali do miestnych verejnoprávnych televíznych a rozhlasových staníc.

Od 20. rokov 20. storočia v celých Spojených štátoch spustili služby verejného vysielania, aby presadzovali princípy rozmanitosti a excelentnosti programu, vnímavosti voči miestnym komunitám a služieb pre všetkých.

Korporácia pre verejné vysielanie CPB

Dnešný systém verejnoprávnych médií sa začal formovať pred viac ako 50 rokmi zákonom o  verejnom vysielaní z roku 1967 , ktorý povolil vytvorenie Korporácie pre verejné vysielanie (CPB). Systém teraz oslovuje takmer  99 % populácie USA  s bezplatným programom a službami.

Verejnoprávne médiá vytvárajú a distribuujú obsah, ktorý je určený pre Američanov a o Američanoch zo všetkých rôznych prostredí; a poskytuje služby, ktoré podporujú dialóg medzi stanicami a komunitami, ktorým slúžia. Okrem poskytovania bezplatných vysokokvalitných vzdelávacích programov pre deti , umenie a ocenených programov o aktuálnom dianí poskytujú stanice verejnoprávnych médií záchranné pohotovostné informačné služby.

Verejné médiá zostávajú v Amerike najdôveryhodnejšou inštitúciou pre spravodajstvo a vzdelávacie programy.

Systém ako verejno súkromné partnerstvo

Verejnoprávne médiá sú systémom samostatne riadených a prevádzkovaných miestnych verejnoprávnych rozhlasových a televíznych staníc . Vo vidieckych, indiánskych a ostrovných komunitách sú verejnoprávne vysielacie stanice často jedinými lokálne vlastnenými a prevádzkovanými médiami. Hŕstka držiteľov licencie na verejné vysielanie prevádzkuje stanice vo viac ako jednom štáte. Stanice sa môžu rozhodnúť stať sa členskou stanicou PBS alebo NPR , ale nemusia sa pripojiť k žiadnej organizácii.

Granty na komunitné služby od CPB

Verejnoprávne médiá sú verejno súkromné ​​partnerstvo, v rámci ktorého 1 190 verejnoprávnych rozhlasových staníc a 356 verejnoprávnych televíznych staníc dostáva granty na komunitné služby od Korporácie pre verejné vysielanie a získava peniaze z rôznych iných zdrojov. Úlohou CPB vo verejnoprávnych médiách je poskytovať federálnu podporu  spôsobom, ktorý neovplyvňuje schopnosť stanice fungovať nezávisle. CPB tiež poskytuje finančné prostriedky producentom programov, ale nemôže ich distribuovať ani vysielať.

Každá miestna verejnoprávna mediálna stanica má výhradnú právomoc a zodpovednosť za výber, prezentáciu a plánovanie programov, ktoré vysiela.

Verejnoprávne televízne stanice si popri programoch, ktoré sami vyrábajú, vyberajú programy z niektorých z nasledujúcich zdrojov:

  • PBS , ktorá ročne poskytuje viac ako 1200 hodín detského, hlavného vysielacieho, vzdelávacieho a kultúrneho programu, z ktorého si členské stanice môžu vyberať. To zahŕňa programy produkované stanicami ako GBH , WETA a WNET Group .
  • American Public Television , ktorá získava programy, ktoré si stanice môžu kúpiť po jednotlivých tituloch. APT tiež udržiava najväčší zdroj bezplatných programov dostupný pre americké verejnoprávne televízne stanice.
  • Nezávislá televízna služba (ITVS), ktorá financuje, distribuuje a propaguje nezávisle vyrábané televízne programy.
  • National Educational Telecommunications Association (NETA), ktorá ročne distribuuje približne 2000 hodín programov produkovaných verejnoprávnymi televíznymi stanicami, inými subjektmi a nezávislými producentmi cez satelit na stanice po celej krajine.

Verejné rozhlasové stanice tiež získavajú program z rôznych zdrojov:

  • V priemere každá stanica produkuje takmer 40 % vlastných programov.
  • Takmer štvrtina je z NPR vrátane správ a informácií, kultúrnych a zábavných programov.
  • Viac ako 35 % pochádza od Public Radio Exchange (PRX), American Public Media a iných producentov a distribútorov, vrátane programov získaných priamo od nezávislých producentov a iných verejných rozhlasových staníc.

Zatiaľ čo vysielanie zostáva hlavným nástrojom na oslovenie Američanov, verejné médiá sa rozšírili o digitálne a mobilné platformy na vytváranie, komunikáciu a kurátorstvo obsahu  , ktorý vzdeláva, inšpiruje a zabáva

https://www.cpb.org/aboutpb/what-public-media