Existuje množstvo mýtov o televízií, napríklad „televízia je mŕtva – všetci sú na internete“. Je to však iba zbožné prianie, alebo naivita digitálnych marketérov. Prieskumy a ekonomické dáta hovoria pravý opak – televízia posilňuje, internet jej práveže pomáha.
Osobitné mýty a fámy kolujú o sektore lokálneho vysielania. Akoby pojem „lokálny“ znamenal podradný. Malý áno, ale podradný nie! Možno sa iba stretávame s komplexom menejcennosti malého národa. Tak sa pozrime na niektoré mýty a môžeme ich vyvrátiť, veď aj malý národ má osvietených ľudí, ktorí majú kritické myslenie.
Lokálna televízia je nekvalitná, pracujú v nej amatéri
V čase vzniku regionálnych TV technológie boli drahé, stáli milióny korún a tie sa zverili do rúk iba profesionálom – boli to najmä bývali pracovníci STV, ktorí zakladali lokálne televízie a bežne sa s takými technológiami človek ani nestretol. To platí pre technický personál ako aj redaktorov.
Dnes sú síce technológie lacné, video sa dá nakrútiť aj na mobil a až teraz možno hovoriť aj o nekvalite. Nekvalitu nájdeme na rôznych videoportáloch pôvodne tlačových médií, ktorí sa pokúšajú od stola s mobilom v ruke robiť televíziu. S nástupom internetu prišla nekvalita do všetkých médií, vrátane národnej televízie, ktorá sa prispôsobuje nekvalite sebavedomejších.
Práve naopak v lokálnej TV sa spájajú 2 vzácne druhy pracovníkov: veľmi skúsení tvorcovia ktorí učia začiatočníkov.
O prácu v regionálnej TV sa zaujímajú mnohí tvorcovia, ktorí by jej dali prednosť pred národnou TV, práve pre možnosť vytvárať kreatívny obsah. Regionálna TV vychovala stovky redaktorov pre národnú televíziu – aj v tom je jej sila. Veď aj samotný pedagóg UCM v Trnave povedal v televíznej debate na tému, že byť redaktorom v regionálnej TV je náročnejšie ako redaktor v celoštátnej televízií.
V lokálnych podmienkach musí byť redaktor omnoho všestrannejší. Aj to je dôvod, prečo národné TV radi berú do svojich tímov práve ľudí z regionálnej TV.
Lokálna TV nie je v peoplemetrovom meraní, tak nemá sledovanosť
Ak nie sú k dispozícií výsledky peoplemetrového merania, neznamená, že ju nik nepozerá. Pre regionálne TV by ani také meranie ani nemalo význam: napríklad v Bratislave je iba niekoľko takých meračov. Ak tých pár domácnosti nesleduje regionálne televíziu, neznamená to, že ju nepozerá nikto. Pre lokálne TV sa naďalej používa klasický prieskum. Zadávateľa reklamy by ani tak nemuselo zaujímať akou metódou sa prieskum uskutočnil, ale miera odozvy.
Televíziu už nikto nepozerá, všetci sú na internete
Na Slovensku televíziu pozerá 4 milióny obyvateľov.Veľká skupina televíziu pozerá v domácnostiach – klasickým spôsobom a časť ju pozerá na internete – z archívov. Ako už bolo spomenuté, internet televízií pomohol: ľudia je sledujú všade, aj mimo domova a na rôznych zariadeniach.
Lokálna TV vysiela v slučke, opakuje ten istý program celý týždeň
Pozor, takáto televízia vôbec nemusí byť nekvalitná. Svedčí to iba o tom, že nemá dostatok financií na tvorbu. Nemať dostatok financií neznamená podnikateľskú neschopnosť. Aj tých menej divákov môže byť verných, ktorí si s obľubou a pravidelne pozrú magazín zo svojho mest. Objektívny nedostatok divákov (kvôli malému územiu) má vplyv na cenu za reklamu. Nemusí mať však vplyv na obľúbenosť u divákov.