Saský mediálny úrad (SLM) dostal financie na rok 2024 pre miestnu žurnalistiku

Saský mediálny úrad (SLM) dostal financie na rok 2024 pre miestnu žurnalistiku

Saský mediálny úrad (SLM) dostal financie na rok 2024 pre miestnu žurnalistiku 1280 853 Maria Urlandová

Mediálna rada Saského štátneho mediálneho úradu (SLM) prerokovala žiadosti o financovanie miestnej žurnalistiky na svojom zasadnutí 27. júna 2023 a po vypočutí zasadnutia SLM schválila žiadosti o financovanie na roky 2023 a 2024. Slobodný štát Sasko poskytol SLM v rokoch 2023 a 2024 každý 2 milióny eur pre miestnu žurnalistiku.

Rozhodnutiu predchádzala výzva SLM organizátorom komerčných a nekomerčných vysielacích programov, poskytovateľom telemédií alebo poskytovateľským komunitám so sídlom v Sasku, aby predložili zodpovedajúce žiadosti do 19. mája 2023. Celkovo bolo podaných 53 žiadostí, z toho 12 pre komerčné rádio, 11 pre komerčné televízie, 12 pre nekomerčné rádio a 18 žiadostí pre inovatívne projekty.

„V Sasku je veľký záujem o dizajn rôznorodých a inovatívnych lokálnych mediálnych formátov. Jasne to dokazuje veľmi dobrá odozva na našu výzvu. Sme radi, že môžeme posúdiť tri štvrtiny žiadostí. Tie naznačujú, že financovanie ciele sa dosiahnu plošne a sú dôležité Impulzy možno poskytnúť na prekonanie výziev mediálnych zmien na miestnej úrovni,“ povedal Prof. Dr. Markus Heinker, predseda Mediálnej rady SLM.

V oblasti komerčnej televízie získavajú finančné prostriedky títo žiadatelia:

  • Televízia v Drážďanoch GmbH s projektom „Sachsen Fernsehen Dresden“,
  • Televízia v Drážďanoch GmbH s projektom „Elbland TV“,
  • FiS GmbH s projektom „Sachsen Fernsehen Chemnitz“,
  • FiS GmbH s projektom „Saxony Television Vogtland“,
  • LE Medien GmbH s projektom „Sachsen Fernsehen Leipzig“,
  • Muldental TV GmbH s projektom „Muldental TV“

S cieľom zabezpečiť čo najkomplexnejšie pokrytie obsahu pre Slobodný štát Sasko bola finančná čiastka, ktorá je k dispozícii pre oblasť komerčnej televízie, rozdelená do ôsmich kultúrnych oblastí (v zmysle § 1 zákona o kultúrnych oblastiach v Sasku ) a program distribuovaný jednotne po celom Sasku prostredníctvom satelitu distribuovaného proporcionálne.

V oblasti komerčného rádia získavajú finančné prostriedky títo žiadatelia:

  • BEBE Medien GmbH s projektom „Revier in Transition“,
  • Fernsehen v Drážďanoch GmbH s projektom „45 miest v Sasku, o ktorých nikto nevie“,
  • Fernsehen v Drážďanoch GmbH s projektom „Sachsess – úspešné príbehy zo Saska“,
  • FiS – Fernsehen v Sasku GmbH s projektom „Mladá politika v Sasku“,
  • FiS – Fernsehen v Sachsen GmbH s projektom „Redezeit Sachsen“,
  • SGS Rundfunkgesellschaft mbH s projektom „Rádio LAUSITZWELLE publikované a prezentované“,
  • SGS Rundfunkgesellschaft mbH s projektom „LAUSITZWELLE Radio comments“,
  • Druhé Rádio UG s projektom „Culture Gehisper – On the Road for Eastern Rock“,
  • Druhé Rádio UG s projektom „V pohybe v Sasku“,
  • VOGTLANDRADIO Rundfunkgesellschaft mbH & Co KG s projektom „VOGTLAND RADIO pomáha“ a
  • VOGTLANDRADIO Rundfunkgesellschaft mbH & Co KG s projektom „kultúra počúvania VOGTLAND RADIO“.

Osobitné požiadavky na financovanie zahŕňali napríklad kompenzáciu nerovnováhy ponuky vo vidieckych oblastiach, podiel miestnych správ a informatívneho obsahu zo sociálnej, kultúrnej, sociálnej, ekonomickej alebo športovej oblasti alebo zohľadnenie meniacich sa zvyklostí pri používaní.

V oblasti inovatívnych projektov získavajú finančné prostriedky títo žiadatelia:

  • Adelina Horn Julian Glatz GbR, za projekt „Loving Leipzig/Sustainable Living“,
  • BEBE Medien GmbH za projekt „sachsen@social“,
  • Danilo Höpfner za projekt „Studio Miriquidi – Reports from the Erzgebirge“,
  • LZ Medien GmbH za projekt „LZ TV“,
  • LVZ Leipziger Verlags- und Druckereigesellschaft mbH za projekt „Schkeuditz“,
  • Martin Reißmann za projekt „Spitzenstadt.de/V.TV – The online magazine“,
  • Publizer GmbH za projekt „Sasko dnes“ a
  • VOGTLAND RADIO Rundfunkgesellschaft mbH and Co. Studiobetriebs KG za projekt „VOGTLAND RADIO talk“.

Výber a rozhodnutie boli založené na stanovení priorít, ktoré zohľadňovalo napríklad kompenzáciu nerovnováhy ponuky vo vidieckych oblastiach, inovačný potenciál, bezbariérové ​​ponuky, podiel miestnych správ a informatívneho obsahu alebo orientáciu medzi médiami ako napr. ako aj aspekty udržateľnosti.

Saský štátny mediálny úrad (SLM) dostáva prostriedky z rozpočtu Slobodného štátu Sasko na propagáciu miestneho žurnalistického obsahu s cieľom zabezpečiť čo najkomplexnejšiu, najrozmanitejšiu a najkvalitnejšiu spravodajskú a informačnú ponuku s úzkym prepojením na miestne a regionálne podujatia v Slobodnom štáte Sasko.

S cieľom štruktúrovať financovanie s prihliadnutím na zákonné požiadavky vydala SLM „Štatúty na podporu ponúk miestnej žurnalistiky“. To poskytuje financovanie projektov komerčných televízií a komerčných rozhlasových vysielateľov, ako aj nekomerčných vysielateľov a inovatívnych projektov. SLM každé dva roky vyhodnotí úspešnosť a zverejní účinky opatrení financovania a ich výsledky.

Zdroj:
https://www.slm-online.de/presse-und-infothek/lokaljournalismusfoerderung/