Dobrá správa pre regionálne televízne stanice v Bavorsku. Finančnú podporu týchto televíznych kanálov bude v nasledujúcich štyroch rokoch garantovať aj slobodný štát – prostredníctvom prechodu na bavorský mediálny zákon. Rozhodol o tom krajinský parlament na svojom zasadnutí 2. decembra 2020.
Člen krajinského parlamentu Kulmbach/Wunsiedler Freie Vähler a člen rady pre médiá Rainer Ludwig vo svojom prejave na plenárnom zasadnutí uviedol:
Popri verejnoprávnom rozhlase a televízii tvoria miestne a regionálne médiá druhý dôležitý sektor nášho duálneho a demokratického mediálneho systému. Bavorský mediálny zákon upravuje podporu týchto miestnych a regionálnych kanálov, aby sa po prvé zachovala rôznorodosť názorov a po druhé, aby sa obyvateľom vidieckych oblastí poskytli rovnako kvalitné, reálne informácie a primeraná televízna ponuka .
Najmä v časoch krízy, akou bola pandémia koróny, podčiarkli význam miestnych médií a ukázali, aká dôležitá je nezávislá, vyvážená, férová a objektívna kvalitná žurnalistika. Štátne financovanie poskytovateľov, ako existuje od roku 2008, je preto potrebné aj po 31. decembri 2020, povedal Rainer Ludwig .
„Stojíme na 100 percent za posilňovaním a ďalším rozvojom bavorských regionálnych médií. Aj tu máme prst na pulze; pretože Rada ministrov sa rozhodla pokračovať v tejto podpore v Slobodnom štáte až do roku 2024. To poskytuje bezpečnosť plánovania. Existujúce štruktúry služieb a komplexná distribúcia miestnej a regionálnej televízie sú preto stále zaručené.“
Schválený zákon zreformuje popis úloh Bavorského štátneho centra pre nové médiá (BLM), povedal Ludwig .
„To je tiež potrebné; Pretože všetky moderné mediálne spoločnosti sú teraz cross-media a čoraz viac rozširujú svoje elektronické ponuky. To spochybňuje zavedené obchodné modely a trhové štruktúry. S ohľadom na globalizáciu mediálneho prostredia sa perspektívna lokálna a regionálna televízia v Bavorsku musí okrem klasických distribučných kanálov káblového, satelitného a terestriálneho vysielania zamerať aj na online oblasť alebo byť prítomná prostredníctvom internetu.“
„Miestni vysielatelia potrebujú našu podporu pri otváraní nových digitálnych distribučných kanálov. Hovoríme o mediálnych platformách ako “Magenta TV” od Telekomu, “Netflix” či “Zattoo.“
Význam týchto platforiem neustále rastie a už nahradili lineárnu televíziu, najmä medzi mladšími cieľovými skupinami – a trend je stúpajúci.
Aby mediálne spoločnosti zostali konkurencieschopné, museli by sa lokálne zmeniť. „Potrebujeme nové obchodné modely, nové obchodné nápady, inovatívne produkty a moderné aplikácie. Pre začínajúce podniky v mediálnom priemysle je tiež veľký potenciál na urýchlenie digitálneho rozvoja.“ Vďaka svojej technickej a mediálnej vede, ekonomickej a právnej odbornosti má štátna centrála všetky príležitosti a predpoklady využiť tento potenciál.
„Ako mediálny radca sa budem vehementne zaväzovať zabezpečiť posilnenie a finančnú podporu projektov orientovaných na budúcnosť. Tu sú potrebné výrazné impulzy,“ vysvetľuje na záver MdL Rainer Ludwig .Pozrite zdroj