Zmena bavorského mediálneho zákona, financie pre miestne TV sú garantované

Zmena bavorského mediálneho zákona, financie pre miestne TV sú garantované

Zmena bavorského mediálneho zákona, financie pre miestne TV sú garantované 1280 720 Maria Urlandová

Dobrá správa pre regionálne televízne stanice v Bavorsku. Finančnú podporu týchto televíznych kanálov bude v nasledujúcich štyroch rokoch garantovať aj slobodný štát – prostredníctvom prechodu na bavorský mediálny zákon. Rozhodol o tom krajinský parlament na svojom zasadnutí 2. decembra 2020.

Člen krajinského parlamentu Kulmbach/Wunsiedler Freie Vähler a člen rady pre médiá Rainer Ludwig vo svojom prejave na plenárnom zasadnutí uviedol:

Popri verejnoprávnom rozhlase a televízii tvoria miestne a regionálne médiá druhý dôležitý sektor nášho duálneho a demokratického mediálneho systému. Bavorský mediálny zákon upravuje podporu týchto miestnych a regionálnych kanálov, aby sa po prvé zachovala rôznorodosť názorov a po druhé, aby sa obyvateľom vidieckych oblastí poskytli rovnako kvalitné, reálne informácie a primeraná televízna ponuka .

Najmä v časoch krízy, akou bola pandémia koróny, podčiarkli význam miestnych médií a ukázali, aká dôležitá je nezávislá, vyvážená, férová a objektívna kvalitná žurnalistika. Štátne financovanie poskytovateľov, ako existuje od roku 2008, je preto potrebné aj po 31. decembri 2020, povedal Rainer Ludwig .

„Stojíme na 100 percent za posilňovaním a ďalším rozvojom bavorských regionálnych médií. Aj tu máme prst na pulze; pretože Rada ministrov sa rozhodla pokračovať v tejto podpore v Slobodnom štáte až do roku 2024. To poskytuje bezpečnosť plánovania. Existujúce štruktúry služieb a komplexná distribúcia miestnej a regionálnej televízie sú preto stále zaručené.“

Schválený zákon zreformuje popis úloh Bavorského štátneho centra pre nové médiá (BLM), povedal Ludwig .

„To je tiež potrebné; Pretože všetky moderné mediálne spoločnosti sú teraz cross-media a čoraz viac rozširujú svoje elektronické ponuky. To spochybňuje zavedené obchodné modely a trhové štruktúry. S ohľadom na globalizáciu mediálneho prostredia sa perspektívna lokálna a regionálna televízia v Bavorsku musí okrem klasických distribučných kanálov káblového, satelitného a terestriálneho vysielania zamerať aj na online oblasť alebo byť prítomná prostredníctvom internetu.“

„Miestni vysielatelia potrebujú našu podporu pri otváraní nových digitálnych distribučných kanálov. Hovoríme o mediálnych platformách ako “Magenta TV” od Telekomu, “Netflix” či “Zattoo.“
Význam týchto platforiem neustále rastie a už nahradili lineárnu televíziu, najmä medzi mladšími cieľovými skupinami – a trend je stúpajúci.

Aby mediálne spoločnosti zostali konkurencieschopné, museli by sa lokálne zmeniť. „Potrebujeme nové obchodné modely, nové obchodné nápady, inovatívne produkty a moderné aplikácie. Pre začínajúce podniky v mediálnom priemysle je tiež veľký potenciál na urýchlenie digitálneho rozvoja.“ Vďaka svojej technickej a mediálnej vede, ekonomickej a právnej odbornosti má štátna centrála všetky príležitosti a predpoklady využiť tento potenciál.

„Ako mediálny radca sa budem vehementne zaväzovať zabezpečiť posilnenie a finančnú podporu projektov orientovaných na budúcnosť. Tu sú potrebné výrazné impulzy,“ vysvetľuje na záver MdL Rainer Ludwig .Pozrite zdroj